O ceaşcă de cafea pe zi este sănătate curată. Astfel, cafeaua contribuie la creşterea elasticităţii arterelor şi previne apariţia afecţiunilor cardiace. Subiecţii studiului au fost locuitori ai insulei greceşti Icaria, cu vârste cuprinse între 65 şi 100 de ani. Insula este cunoscută ca „un tărâm al longevităţii“, o treime dintre locuitori ajungând la vârsta de 90 de ani. În cazul acestora, incidenţa cazurilor de cancer este cu 20% mai scăzută comparativ cu cea din ţările vestice, iar rata afecţiunilor cardiace cu 50%. Potrivit rezultatelor studiului, în cazul a 56% dintre cei care consumă moderat cafea, una sau două ceşti pe zi, sănătatea arterială descoperită a fost una comparabilă cu cea a populaţiei tinere. Arterele lor erau mai elastice decât cele ale persoanelor care consumă mai puţină cafea sau chiar deloc. Una dintre cele mai mari descoperiri a acestui studiu ţine însă de starea mentală pe care cei care consumă moderat cafea o au. Astfel, consumatorii de cafea dedică timp acestei îndeletniciri şi se relaxează. „Ei socializează cu prietenii în cafenele sau acasă cu familia, se relaxează, discută. Astfel de activităţi se fac într-o stare de spirit bună, iar acest lucru este foarte important din punct de vedere psihologic“, a precizat Dr. Christina Chrysohoou, care a condus această cercetare.